• VII. Miejsce Super Drift Cup FAN - Bemowo 2012
  • VII. Miejsce Super Drift Cup FAN - Rudniki 2012
  • V. Miejsce Klasyfikacji Generalnej FAN - sezon 2012

Mateusz Drożdż

Mateusz Drożdż urodzony w Krakowie (Nowa Huta) 11 kwietnia 1987 roku. Dzięki swojemu tacie Jerzemu Drożdż od najmłodszych lat wychowany był w środowisku motoryzacyjnym. Pierwszy drift zaliczył – jak sam twierdzi przypadkowo – właśnie samochodem swojego Ojca , Nissanem 200SX. Fascynacja kontrolowanym poślizgiem rozwijała się od 2006 roku i opierała się głównie na filmach z Youtube , portalach czy forach poświęconych tematyce driftingu.
Premiera filmu „Szybcy i Wściekli : Tokyo Drift” , późniejsze wyjazdy na zawody oraz trening (jako widz) z Jankiem Strażyńskim vel. Ally to ostatnie tryba napędowe , które przyśpieszyły sprzedanie Citroena Xsary VTS na rzecz Nissana 200SX S13. Od roku 2009 Matti zaczął przebudowywać własnoręcznie swojego 200SX’a w rodzinnym warsztacie. Obecnie profesjonalnie przygotowany samochód legitymuje się 350KM oraz 400Nm i pozwala na starty w zawodach rangi Mistrzostw Polski czy Europy.

Swoje pierwsze kroki stawiał na ulicy po czym szybko przeniósł się na tory by móc rywalizować z najlepszymi zawodnikami w Polsce. Koszta budowy samochodu , które pochodziły z własnej kieszeni oraz budżet sezonowy , niestety nie pozwoliły na więcej niż starty w nielicencjonowanych grupach lecz nauczyło to Mateusza na mądre i logiczne dysponowanie funduszami.

Marzeniem , a zarazem celem znanego na polskiej scenie driftingowej Mattiego jest zdobycie odpowiedniego budżetu , który umożliwi mu starty na zawodach w całej Europie.

————

EN: Matthew Drożdż born in Kraków (Nowa Huta) 11 April 1987. To thank his dad – George Drożdż – Matthew educated from an early age in an automotive. The first drift scored – as he says accidentally – his father’s car, a Nissan 200SX. The fascination developed a controlled slip since 2006 and over time based mostly on movies from Youtube, portals and forums devoted to this subject.

Premiere of the movie „The Fast and the Furious: Tokyo Drift”, trips to competitions and training (as a spectator) with Jack Strażyńskim vel. Ally is finally accelerated selling Citroen Xsara VTS for Nissan 200SX S13. Since 2009 , Matti himself rebuilt the Nissan in a family workshop. Currently professionally prepared car has 350HP and 400Nm, and allows it to compete in the Polish and Europe Championships competitions.

On the street made his first steps and then quickly moved on the tracks order to be able compete with the best players in Poland. The cost of building the car and budget for the season came from his own pocket, but unfortunately did not allow for more than starts in unlicensed group. That taught Matthew smart and logical disposition of his funds.

Dream and purpose of the well-known in Polish drift scene Matti is get appropriate budget that will allow starts on competition in Europe.

 

KONTAKT MEDIA / SPONSORS :

email: drozdzmateusz@interia.pl

tel.: 512 243 371

www.:  http://www.facebook.com/MateuszMattiDrozdz

Samochód

Nissan 200SX s13 94r.
Silnik: SR20DET
Moc: 350 KM
Moment obrotowy: 400 Nm
--------------------------------------------------
Modyfikacje silnika:
  • swap SR20DET
  • IC + orurowanie
  • przelotowy 3” układ wydechowy
  • tłumik końcowy MAGNAFLOW
  • filrt stożkowy Apexi
  • turbo Garett GT28RS
  • kolektor wydechowy „baran”
  • większa chłodnica wody
  • A'pexi turbo timer
  • sterowanie / ECU Master
  • pompa paliwa Walbro 255
Modyfikacje ukł. napędowego:
  • zacieśniony dyferencjał
  • sprzęgło spiekowe; 6 łapkowe; dedykowane
  • teflonowa poduszka skrzyni biegów
Modyfikacje wnętrza:
  • fotel kubełkowy BRIDE
  • pasy 3” , 4-ro punktowe
  • kierownica z odsadzeniem + naba MOMO
  • dodatkowe zegary HKS / boost i ciśnienie oleju + zegary DEPO / temp. oleju , wody i spalin
  • odelżone wnętrze
Modyfikacje układu hamulcowego:
  • Spin Turn Knob
Modyfikacje zawieszenia:
  • amortyzatory XYZ Drift
  • rozpórka tylnia Cusco
  • rozpórka przednia Tanabe
  • dystanse 75cm oraz 45cm
Modyfikacje układu kierowniczego:
  • powiększony kąt skrętu kół
Modyfikacje elementów zewnętrznych
  • body kit URAS (zestaw zderzaków,progów) laminat
  • poszerzone błotniki lotka "duck tail" laminat
  • maska laminat
  • 17'' alufelgi (Brock , BBS)

xxxxxxxxxxxxxx


 
 
 
relaks  relaks  Lismar
valvoline  dj service